fredag 26. oktober 2018

DIY: Grill av oljefat

Dette var kanskje en guttedrøm for meg, det å lage en egen grill fra et oljefat. Fikk med meg ett oljefat fra min arbeidsplass, tok det med på hytta til mine svigerforeldre. Delte oljefatet, tok av 1/4 av fatet, som skulle brukes til "lokk".  Vasket nøye og godt, skrubbet og høytrykk spylte den.







Monterte bein, og rist for å grille på, og en rist i bunnen på grillen for bedre lufting. Lokket/ toppen festet jeg med 2 hengsler.



Før grillen ble tatt i bruk, tente jeg opp i den 2 ganger for å være sikker at alt av spillolje var borte.
Grillen kostet meg ca 100 kroner.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Årer ble oppheng i yttergang

Tradisjonen tro skulle det tennes St. hansbål, og der fikk jeg øye på 2 gamle årer i tre, disse kunne jeg ikke la flammene sluke, så ...