mandag 29. oktober 2018

DIY: Lykt av glassbyggerstein

Dette er faktisk en lykt som min datter har laget. Med noe hjelp og veiledning av sin far. Jeg boret hull i glassbyggesteinen ved å hjelp av et glassbor, og rennen kaldt vann. Hadde også en 10 liters bøtte som jeg duppet steinen oppi. Dette for å hindre at steinen skulle sprekke. Etter at steinen hadde tørket, fikk min datter frie tøyler til å benytte decoupage, der er nok hun flinkere enn sin far.
Hun ønsket en vinterlykt, og ønsket lykten lun. Så hun la en hvit tynn serviett under motivet hun valgte.
Lyslenken ble ført oppi og den ble da riktig så fin. Jenta er fornøyd, og vurderer nå å lage seg en nattlampe for å ha på rommet sitt.

Pynter opp uten lys også. 

Lykten har fått en fin plass på skjenken jeg pusset opp på sensommeren. Før og etter bilder av skjenken kan du se her.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Årer ble oppheng i yttergang

Tradisjonen tro skulle det tennes St. hansbål, og der fikk jeg øye på 2 gamle årer i tre, disse kunne jeg ikke la flammene sluke, så ...