søndag 28. oktober 2018

Oppussing og reparering av skjenk

Fikk tak i en sjenk på finn.no, trolig fra 40 /50-tallet. Den hadde mange strøk med maling, samt blitt dekket med folie på topplaten. Irriterer meg grønn over at jeg glemte å ta bildet av skjenken før jeg startet med den. Kanskje var jeg for ivrig?




 Etter å ha pusset meg igjennom mange lag med maling og lakk, oppdaget jeg at noe av pynten på skjenken dessverre var ødelagt, det manglet deler av den. Så da sparklet jeg med en finger, og prøvde å få så lik struktur som mulig.


Nå jeg hadde kommet ned på treet igjen, vasket jeg skjenken, før den ble grunnet og malt med interiørlakk. Tok også en runde med lakk på topplaten, da jeg av erfaring vet at det slites ofte på toppen på slike skjenker. 



På denne manglet det flere biter av pynten. Og må si meg riktig så fornøyd med resultatet.

Hengslene ble pusset og vasket før de ble montert på møbelet igjen. 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Årer ble oppheng i yttergang

Tradisjonen tro skulle det tennes St. hansbål, og der fikk jeg øye på 2 gamle årer i tre, disse kunne jeg ikke la flammene sluke, så ...