tirsdag 23. oktober 2018

Skjenk fikk nytt liv

På sensommeren var jeg å hentet en skjenk, som jeg fant på finn.no. Vi har lenge tenkt på å bytte ut den vi hadde. Så nå så vi vår mulighet.


Klar til bruk



Skjenken hadde noen skavanker og manglet noen knotter/håndtak her og der. Den var på forhånd beiset av forrige eier. Så her slapp vi grundig pussing. Bare lett puss for å fjerne ujevnheter. Og det var en lettelse, etter noen møbler som krevde pussing ned til treet, er det fantastisk å kunne starte med et møbel som krever lite forarbeid.
Etter en liten puss, ble møblet vasket.
Så grunnet jeg 1 strøk. Deretter ble den malt med interiørlakk.

Før

Som nevnt tidligere manglet det noen knotter på denne skjenken. Og etter lang tid venting kom de nye knottene endelig i posten. Vi tok i bruk skjenken for noen uker siden, så den har sett litt halvferdig ut med skruer som knotter/håndtak. Har faktisk fått noen kommentarer på det; "Jasså, moderne med skruer istedet for knotter på møbler nå".
Jeg ville gjerne bruke løvehodeknotter på skjenken, men for at det ikke skulle bli "for mye" lot jeg de gamle knottene på 2 av skuffene stå igjen. Syns de passet fint sammen jeg!




1 kommentar:

  1. Det er så flott å se hva litt farge kan gjøre :)

    SvarSlett

Årer ble oppheng i yttergang

Tradisjonen tro skulle det tennes St. hansbål, og der fikk jeg øye på 2 gamle årer i tre, disse kunne jeg ikke la flammene sluke, så ...